تحقيق تاريخچه و مباني تلفن

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
مقدمه، تاريخچه و مباني تلفن
تلفن از نظر لغتي مركب از دو كلمه يوناني، تله به معني دور و فون به معني صوت است تلفن بوسيله آقاي وينستون ساخته شده و از 1256 استفاده از آن بعمل آمده است. تلفن از جهت تاريخ مقدم بر آنست ايرانيان در 558 سال قبل از ميلاد مسيح گروهي از مرداني كه داراي صداي قوي بودند در بالاي ساختمان ميگماردند تا مطلب لازم را دهان به دهان بمقصدهاي منظور برسانند.
كشيشي در سال 1197 ميلادي براي ارتباط اطاقهاي صومعه خويش چاره‌اي انديشيد نقشه خود را به آكادمي علوم فرانسه تسليم نمود و اظهار داشت كه با اين وسيله ممكن است از فاصله 50 فرسنگ دو نفر با يكديگر صحبت نمايند.
در سال 1875 ميلادي گروه زيادي از دانشمندان و مهندسين در راه تكميل تلفن و اختراع مسائل زحمت كشيدند و انواع مختلفي از تلفن ساخته شده مانند شيمياوي كه طرحش بوسيله مون ريخته‌شد، تلفن بلوري بوسيله نيكولسون، تلفن با كندانسور نيمه هادي بوسيله رالك و جونسون، بالاخره تلفن حرارتي و … ولي هيچكدام از اين اختراعات مورد توجه مردم قرار نگرفت تا زماني كه يك جوان آمريكايي قدم به ميدان نهاد و اين افتخار را نصيب خود كرد اين جوان الكساندر گراهامبل بود. كه پس از خاتمه تحصيلات در سال 1287 به كانادا رفت و از همان راه به اختراع تلفن موفق گرديد. روزي واتسون كه يكي از همكاران گراهامبل بود در اطاق جداگانه برابر دستگاهي كه بدست گراهامبل ساخته شده‌بود قرار گرفت و دستورهاي استاد خويش را به كار بست ناگهان از آن دستگاه صداي دوست خود را شنيد كه مي‌گويد آقاي واتسون بياييد با شما كار دارم، وي فوراً از جاي برخاست بسوي اطاق بل دويد و فرياد زد صداي شما را شنيدم به اين ترتيب نخستين عبارت تلفني دنيا در روز دهم مارس 1876 ميلادي برابر با دهم فروردين ماه 1255 در شهر بوستون بر روي سيمي رويين از اطاقي به اطاق ديگر منتقل شد. تلفن اختراعي بل خيلي ساده بود و گفتگو با آن بايستي به تناوب صورت گيرد بعلت اينكه گوشي و ميكروفن آن بايد يك نفر سخن بگويد و ديگري گوش كند بعدها تلفن بسرعت زياد در تمام دنيا رايج گرديد و در حدود سال 1304 به ايران وارد شد. البته اولين تلفن در تبريز مورد استفاده راه‌آهن قرار گرفت كه بعدها بصورت شركت تلفن در آمد كه با شركت زيمنس آلمان قرار داد بست كه هم‌اكنون بصورت فعلي بنام وزارت پست و تلگراف و تلفن در آمده‌است.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 12720 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:22 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش