تحقیق توربو ماشين ها

دسته بندي : مهندسی » مهندسی مکانیک
دانلود تحقیق در مورد توربو ماشين ها،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
 
مقدمه
ماشين هاي مشابه، سرعت مخصوص
به دست آوردن روابط تشابه با استفاده از آناليز ابعادي
سرعت مخصوص
تئوری کسکيدها
تئوري توربوماشين ها
روابط اصلی در توربوماشين ها
توربين های عکس العملی
پمپ ها و دمنده ها
مشخصه واقعی
توربين های ضربه ای
کمپرسورهای سانتريفوژ
کاویتاسیون
 
 
مقدمه تحقیق:
براي آن كه امتداد جرياني را منحرف كنيم يا سرعت آن را تغيير دهيم، بايد نيرويي به آن وارد كنيم. هنگامي كه يك پره متحرك امتداد جرياني را منحرف مي كند و مومنتم آن را تغيير مي دهد، نيرويي از پره به سيال يا به عكس از سيال به پره وارد مي شود. با حركت پره و جابجا شدن نيرو، كار انجام مي شود. اساس كار توربوماشين ها بر مبناي همين اصل است. پمپ ها، دمنده ها و كمپرسورها بر روي سيال كار انجام مي دهند و بر انرژي آن مي افزايند. توربين هاي آبي، گازي و بخاري انرژي سيال را مي گيرند و به انرژي مكانيكي روي محور گردنده تبديل مي كنند. كوپلينگ سيالي و مبدل گشتاور، متشكل از يك پمپ و يك توربين هستند و براي انتقال ملايم قدرت مكانيكي به كار مي روند.
تبديل انرژي در توربوماشين ها پيوسته است. درطراحي توربوماشين ها، هم از تئوري بهره مي گيرند و هم از آزمايش.
با كاربرد تئوري تشابه، مي توان از طرح ماشيني كه داراي ابعاد و سرعت دوراني مشخصي است و كارآمد بودن خود را در عمل نشان داده است استفاده كرده، ماشين هاي مشابه ديگري با ابعاد و سرعت هاي متفاوت طراحي نمود.
در اين گزارش ابتدا تشابه هندسي و تشابه كاري توربوماشين ها را تعريف كرده، روابط تشابه را به دست مي آوريم. سپس تئوري كسكيدها و به دنبال آن تئوري توربوماشين ها را ارائه مي دهيم. آن گاه به ترتيب به بررسي توربين هاي عكس العملي، پمپ ها و دمنده ها، توربين هاي ضربه اي و كمپرسورهاي سانتريفوژ مي پردازيم. در انتها نيز پديده كاويتاسيون را شرح خواهيم داد.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک

تعداد مشاهده: 12707 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:330 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل