تحقیق بررسی انقلاب کبیر فرانسه (1799-1789)

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ
دانلود تحقيق در مورد بررسی انقلاب کبیر فرانسه (1799-1789)،
در قالب doc و در 22 صفحه، قابل ويرايش، شامل:

مقدمه
سؤال تحقیق
فرضیه تحقیق
تعریف مفاهیم
مساحت کشور فرانسه
انقلاب
سقوط باستیل و آغاز انقلاب
جنگ های انقلاب و ناپلئون
جنگ با اتریش
رژیم های پانزده تا بیست ساله
اروپا و انقلاب فرانسه
کنگره وین (اتحاد مقدس)
کنگره‌های اتحاد مقدس و نتایج آن ها
نتیجه گیری
منابع
منابع اینترنتی


مقدمه تحقيق:
قرن 18 میلادی مهم‌ترین رخداد آن، انقلاب کبیر در فرانسه بود. این انقلاب بر اساس شعارهای آزادی- برابری بنا شده بود و مهم‌ ترین دلایلی که منجر به انقلاب شد، می‌توان به دلایل اقتصادی- اجتماعی و سیاسی اشاره کرد. انقلابیون و معترضان فرانسوی که از اوضاع بد جامعه فرانسه از نظر (اقتصادی- اجتماعی و سیاسی) ناراضی بودند، بر علیه لویی شانزدهم دست به انقلاب زدند.
این انقلاب مانند اغلب انقلاب‌های جهان ترکیبی از مبارزه طبقاتی- عقیدتی- سلایق شخصی و مبارزه همگانی با وضع موجود و رژیم حاکم را به نمایش می‌گذاشت و به تدریج از اعتدال به افراط راه می‌پیمود.
اولین اقدام آن‌ها (انقلابیون)، تصرف زندان باستیل و به آتش کشیدن آن بود. انقلابیون افراطی به سرکردگی روبسپیر، لویی شانزدهم را از قدرت خلع و محاکمه کردند و در 21 ژانویه 1793 میلادی به جرم خیانت به کشور اعدام کردند. در سال 15 -1814 میلادی کنگره‌ای در کشور اتریش تحت عنوان کنگره وین تشکیل، هدف اصلی آن‌ ها بازگشت تاج و تخت پادشاهی به سرزمین‌ های اروپایی بود و این از مهم‌ ترین اهداف کشورهای اروپایی در مقابل انقلاب فرانسه که نظام سلطنتی بر آن‌ ها حاکم بود، از انتقال انقلاب به سرزمین‌های خود احساس خطر کردند و استراتژی مهم آنان این بود که این انقلاب را از بین ببرند و در غیر این صورت، حداقل از صدور انقلاب از فرانسه به سایر دول اروپایی جلوگیری به عمل آورند. 
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 15622 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:107 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل