تحقیق نورولوژی

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق در مورد نورولوژی،
در قالب doc و در 21 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
(chromic kidney disease (CKD آسیب دائمی کلی است که کلیه توانایی کارکرد لازم برای زنده نگه داشتن فرد را دارد که ولی در (end stage renal diseae (ESRD کلیه توانای کارکرد برای زنده نگهداشتن فرد را ندارد و نیازمند پیوند کلیه یا دیالیز می‌شود. 
نارسایی مزمن کلیه (CRF) یک روند پاتوفیزیولوژیک است که به علل متعدد ایجاد شده و منجر به کاهش پیش رونده غیرقابل جبران تعداد و عملکرد نفرون ها شده و نهایتاً منجر به نارسایی انتهای بیماری کلیوی (ESRD) می‌شود.
ESRD در اکثر موارد در اثر دیابت و یا پرفشاری خون ایجاد می‌شود، ولی دیگر علل آن شامل مشکلات مادرزادی، خونریزی زیاد، واکنش‌های دارویی و یا آسیب و ترومای کلیه است.
بهترین راه پیشگیری از ESRD، پیشگیری از CRD است که شامل کنترل مناسب فشارخون و دیابت می‌باشد.
تمامی سیستم‌های بدن بر اثر نارسایی مزمن کلیه دچار آسیب شده و عوارض ناشی از آسیب آن‌ها خود را به صورت علائم بالینی نشان می‌دهد. البته یک بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ممکن است همه این علایم را نداشته باشد. ظاهر شدن علائم بالینی در یک بیمار به میزان شدت نارسایی مزمن کلیه در او بستگی دارد.
بعضی از بیماران که در مراحل اولیه قرار دارند، ممکن است بدون علامت باشند و تنها از روی آزمایش ها متوجه نارسایی کلیه در آن‌ها شوند. در حالی که بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیه، تقریباً تمامی علائم بالینی را دارند.
اقدامات لازم برای بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه شامل جلوگیری از پیشرفت نارسایی کلیه با کنترل دقیق فشار خون، قند خون، چربی خون و پرهیز از موارد مضر برای کلیه ها مثل قطع سیگار و استفاده از داروهای مفید مثل خانواده ACE-I (کاپتوپریل و …) می‌باشد.
زمانی که نارسایی مزمن کلیه به مرحله پیشرفته می‌رسد، سطوح خطرناک مایعات، الکترولیت¬ ا و مواد زائد می‌تواند در بدن تجمع پیدا کنند.
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 13039 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:110 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 21 صفحه، قابل ویرایش.