تحقیق ايمني در ساختمان ها

دسته بندي : مهندسی عمران » ساختمان و سازه
دانلود تحقیق در مورد ايمني در ساختمان ها،
در قالب doc و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

امنيت قبل از ساخت
امنيت مربوط به مهندسان
مصالح ساختماني
جوشكاري
اسكلت سازي
آجر و مصالح ديگر
قبول ريزي
امنيت كارگران
منبع و مآخذ


بخشی از متن تحقیق:
ساختمان و بناهاي تاريخي و مسائل در مورد ساخت و ساز از آن است كه هر چقدر بخواهيم دربارة آن صحبت كنيم، جامداي سخن زياد است. چون ساختمان يك سر پناه امن براي همة ما مي‌باشد كه براي استراحت بعد از كار و دربارة كار خودمان در آن جا امنيت داشته باشيم. و امنيت از همه چيز براي ما كه در يك مكان مي خواهيم راحت باشيم، حرف اول را مي زند.
ساختمان و مسائل مربوط به ساخت و ساز زماني دراز و قدمتي طولاني دارد كه همة اين مسائل بعد از قرن ها و اطلاعات و كشف هاي جديد و مهندسي و كاربرد كامپيوتر است به دست هم داده‌اند تا الان ساختمان ها به قول معروف مهندسي ساز بشوند.
ايمني به طور كل در هر زمينه‌اي باعث آرامش خاطر و به وجود نيامدن حوادث ناگوار و جلوگيري از خسارت هاي احتمالي بسيار مهم است.
ايمني به طور كل در هر زمينه‌اي باعث آرامش خاطر و بوجود نيامدن حوادث ناگوار و جلوگيري از خسارتهاي احتمالي بسيار مهم است و يكي از موارد ايمني امنيت. در ساختمان است. مطلب را از ابتداي پايه‌گذاري يك ساختمان مطلوب و امن شروع مي كنيم.
يك مهندس معمار براي طرح و نقشه يك ساختمان به مسائل بسيار زيادي بايد توجه كند.
براي اولين مرتبه وقتي زمين يا ملك مورد نظر را مي پسندد كه مهيا است براي ساختن بايد به خاك و شرايط آب و هوائي و جغرافيايي منطقه به خوبي آگاه بود.
يعني بايد خاك آن منطقه را مورد آزمايش و تحليل قرار داد. كه خاك از نظر مقاومت و استحكام و تنشهائي كه بر روي آن كه اغلب تنش عمودي است اعمال مي‌شود در چه رتبه‌اي قرار دارد. و يكي از مسائلي كه به آن توجه نمي شود همين مطلب است. مهندسي خاك كه به طور كامل جا نيفتاده است و مي‌توان گفت اين عمل بر دوش مهندس معمار مي‌باشد. و از نظر آب و هوائي كه رطوبت در منطقه مورد نظر در چه حدي مي‌باشد و با توجه به نوع شرايط جوي اسكلت ساختمان كه قرار است در آن منطقه احداث شود. آيا آبرفتهاي زير زميني و چاههاي آب كه خيلي سالهاي دور به صورت قناعت كاربرد داشته از آن منطقه چگونه عبور مي كردند كه باعث سستي خاك و نرمي خاك شده است يا نه.
از لحاظ گسل هاي زيرزميني روي چه درجه گسلي و در چه محدود گسلي (خطرناك- غيرخطرناك) قرار گرفته است. و يكسري از اين مسائل مربوط مي‌شود به شهرداري هاي آن منطقه كه در اين رابطه بايد اطلاعات جامع و كاملي داشته باشد.
مهندس هم با مراجعه به اين شهرداري ها مي‌تواند اطلاعات كاملي به دست آورد و همين مسائل ريز و بسيار گمشده در صنعت ساخت و ساز بسيار پراهميت مي‌باشد. همة اين عوامل باعث مي‌شود كه مهندس ساختمان را بر پايه هاي اطمينان فلز يا پايه هاي بتون طراحي كند.
و اگر از اين مسائل بگذريم، يك مهندس معمار براي اينكه بتواند يك ساختمان امن و مطمئن سازد احتياج به مهندس محاسبات و مهندس ناظر هم دارد كه وظيفه آن ها و چگونگي دخيل بودن در امنيت ساختمان را توضيح خواهم داد.
دسته بندی: مهندسی عمران » ساختمان و سازه

تعداد مشاهده: 12385 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:51 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 17 صفحه، قابل ویرایش.