تحقیق جايگاه فيبر و ادوات نوري در شبكه مخابراتي نسل آينده NGN

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقیق در مورد جايگاه فيبر و ادوات نوري در شبكه مخابراتي نسل آينده،
در قالب doc و در 48 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
بررسي اجمالي NGN
NGN چيست؟
معماري NGN
اجزا اصلي NGN
تجهيزات سوييچينگ
اتصال هاي متقابل نوري
اتصال هاي متقابل فوتوني
فيبرها و تجهيزات انتقال
انواع فيبر و ظرفيت آن ها
اجزا ارسال
برد
انتخاب معماري شبكه
شبكه Shared Ip-only
شبكه مركب
شبكه فيبر
Dark Fibre
تكنولوژي‌ هاي موجود و آينده
تكنولوژي هاي فيبر
سوييچينگ نوري
نتيجه گيري
پيوست
مراجع


بخشی از متن تحقیق:
امروزه شبكه‌هاي عمومي به دلايل متفاوتي ناهمگن هستند. مشتريان به خدماتي همانند صوت داده و ويدئو نياز دارند و از وسايل متفاوتي نظير نوت بوك‌ها، PDAها، تلفنهاي سلولار، دوربينهاي ويديويي و غيره استفاده مي‌شود. بنابراين رنج وسيعي از وسايل سيار و ثابت پديدار مي‌شود.
از ديدگاه مشتري ناهمگن بودن شبكه غيرقابل درك است. درگذشته شبكه‌هاي متفاوتي براي پاسخ به اين نيازهاي متنوع توسط فراهم‌كننده‌هاي سرويس ساخته شده است كه هر يك براي يك نياز ويژه بهينه شده بودند. براي مثال PSTN براي خدمات صوتي، شبكه Ip براي خدمات اينترنت (Web) و شبكه داده مبني بر سوئيچ براي خدمات ATM و Frame relay و هم چنين شبكه‌هاي ويژه‌اي براي يك كاربرد خاص نظير كنفرانس ويديويي طراحي شده بودند.
اين گزارش برآوردي از شبكه‌هاي نسل آينده، فوايد NGN و همچنين نقش مهم تكنولوژي انتقال فيبر نوري را كه اخيراً توسعه داده شده است را ارائه مي‌كند. تكنولوژي DWDM دسترسي به NGN را ميسر مي‌سازد. خدمات NGN مبني بر سوييچينگ پيشرفته با يك سطح كنترل يكپارچه خواهد بود. در فصل2 تعريفي از NGN ارائه و معماري و اجزا اصلي آن معرفي مي‌شود در فصل سوم اتصال هاي متقابل نوري و فوتوني بررسي مي‌شود. در فصل چهارم فيبرها و ظرفيت‌ آن ها در شبكه NGN، اجزا ارسال سيستم انتقال فيبر نوري و درنهايت برد فيبرهاي موجود بررسي مي شود. انتخاب معماري شبكه عنوان فصل5 مي‌باشد. در اين قسمت سه معماري شبكه مختلف معرفي مي‌شود شبكه Shared Ip-Only، شبكه مركب و شبكه فيبر. و در فصل 6 به dark fibre ها پرداخته مي‌شود و نگاهي به تكنولوژي هاي موجود و آينده، تكنولوژي هاي فيبر و سوييچينگ نوري آخرين فصل اين گزارش به شمار مي‌آيد...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 13430 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:1,400 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل