جزوه آشنایی با معماری اسلامی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود جزوه آشنایی با معماری اسلامی،
در قالب word و در 41 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن جزوه:
حضرت محمد (ص) در مکه دیده به جهان گشود. در آن هنگام در عربستان قبایل چادر نشین حکومت داشتند که به خدایان و بت های معتقد بودند. حضرت محمد (ص) چهل ساله بود که وحی نازل شد و ایشان بی درنگ رسالت خود را آغاز کرد. قرآن کتاب آسمانی، شامل مفاهیمی چون توحید، عدالت، داوری اخروی، بهشت و دوزخ، فرشتگان و شیاطین است. دستورات اخلاقی دین اسلام در پاره‌ای از موارد مشابه با دستورات یهودیت و مسیحیت است. 

عموم مسلمانان برای تقرب به خدای خویش از حق مساوی برخوردارند و در این راه مکلف به انجام وظایفی مانند خواندن نمازهای پنج گانه، روزه گرفتن و ... می باشند. بنا به گفته حضرت محمد (ص) همه مؤمنان واقعی با یکدیگر برادرند و اعضای يك جامعه بزرگ را تشکیل می دهند.

هجرت پیامبر از مکه به مدینه در سال 622 میلای صورت گرفت و تاریخ اسلامی از این زمان آغاز شد و نام هجری یعنی مهاجرت بر خود گرفت. در مکه حضرت محمد پیروان بسیار یافت و در این مکان نخستین مسجد را بر پا ساخت. پیغمبر اسلام پس از پیروزی بزرگ بر رومیان، فاتحانه به مکه وارد شد و در این شهر، در شصت و سه سالگی رحلت یافت (632 م). پس از حضرت محمد افراد خاندانش با عنوان خلیفه جانشین وی شدند. محدوده جغرافیای دین اسلام در حال گسترش بود و تا جايي كه از سال 129 ه.ق- 750 م تا جنوب فرانسه پیش رفت و از سوی دیگر از سیحون تا جیحون گذشته تا به سند رسید و در شمال آفریقا، مصر و عراق شهرهای جدیدی بر پا شد...

دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 15267 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:17,609 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل