تحقیق رطوبت سنج و دماسنج محیط

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع رطوبت سنج و دماسنج محیط،
در قالب word و در 62 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
1-1- میکروکنترلر AVR      
2-1- چند ویژگی میکروکنترلر ATMEGA8      
3-1- خانواده های AVR       
4-1- معماری AVR    
5-1- ساختار پردازنده AVR   
6-1- نحوه عملکرد واحد CPU   
7-1- خط لوله (Pipelining)   
8-1- رجیستر وضعیت (SREG)   
9-1- پورت I/O   
10-1- فیوزبیت های ATmega8    
11-1- سیستم کلاک و تایمر در AVR   
12-1-  حافظه ها در AVR   
13-1- BC547   
14-1- سنسور LM35    
15-1- سنسور رطوبت

فصل دوم:
1-2- سخت افزار    
2-2- نرم افزار    
منابع


چکیده تحقیق:
امروزه افزایش کیفیت پارامترهای حیاتی اماکن و مراکز پرورش طیور یکی از دغدغه های اصلی صاحبان آنهاست. هر یک از این مراکز جهت افزایش پارامترهای حیاتی و کاهش خطای انسانی و یا عدم دقت مناسب وسایل آنالوگ ملزم به استفاده از اتوماسیون مرغداری در جهت کنترل دما و رطوبت این محیط ها می باشند.
اتوماسیون مرغداری نیز خود از روش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از این روشها استفاده از سنسورهای غیر خطی بعنوان ورودی می باشد. روش دیگر استفاده از سنسور مقاومتی- خطی می باشد که استفاده از آنها جهت طراحی و استفاده ساده تر می باشد.
سنسورهای مقاومتی- خطی به راحتی قابل استفاده و در دسترس عموم بوده و البته با هزینه ی اندک قابل تهیه می باشد. البته باید یاد آور شد که یکی از مزیت های این طرح عدم نیاز به طراحی الگوریتم های پیشرفته و راه انداز های مشکل  می باشد. این بدین معناست که می توان یک سنسور را بدون نیاز به تنظیمات دقیق که نیازمند محیط های خاص تریگر کردن این نوع سنسور ها می باشند بکار برد.
در این پروژه با مد نظر قرار دادن مزیت های بالا  و البته با نظر به انجام یک تحقیق مفید و کاربردی در زمینه الکترونیک و ارتباط با یک کاربر در جهت کنترل محیط ، بررسی شده و با توجه به کاربرد مفید آن انتخاب گردیده است.
در این رابطه ابتدا بررسی نمودار سنسور مقاومتی- خطی در دستور کار قرار گرفت. با استفاده از این نمودار و نحوه بایاس نمودن آن فرمول مورد نظر جهت آشکار نمودن درصد رطوبت استخراج گردید. از این به بعد با استفاده از میکرو کنترلر  این اطلاعات خوانده می شود و با استفاده از پردازش اطلاعات درون حافظه که ناشی از اطلاعات ورودی می باشد نمایش داده شده  و سپس در صورتی که پارامتر مورد نظر در رنچ مجاز نباشد رله فعال می شود و میکرو منتظر می ماند تا رطوبت محیط به حالت نرمال برگردد.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 11561 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 62

حجم فایل:1,609 کیلوبایت

 قیمت: 48,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 62 صفحه، قابل ویرایش.