پروژه روبات مسیریاب

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود پروژه روبات مسیریاب،
در قالب word و در 68 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

روباتيك
مدارهای الکتریکی
سير تكاملي ميكروكنترلرها
معماري داخلي ميكروكنترلرها
خانواده 8051
مقایسه ریزپردازنده و میکروکنترلر
عملکرد میکروکنترلرها
IC  L298 
انواع موتور و درایورها
خازن
دیود
سنسورها
مقاومت قسمت های مکانیکی
لحيم كارى.
ليست قطعات جهت ساخت روبات مسيرياب
مدار مربوط به درايور
مدار مربوط به سنسورها
برنامه روبات
عکس هایی از روبات



مقدمه پروژه:
روباتیک، علم مطالعه فن آوری مرتبط با طراحی، ساخت و اصول کلی و کاربرد روبات هاست. روباتیک علم و فن آوری ماشین های قابل برنامه ریزی، با کاربردهای عمومی می باشد.

برخلاف تصور، افسانه ای عمومی از ربات ها به عنوان ماشین های سیار انسان نما که تقریباً قابلیت انجام هر کاری را دارند، بیشتر دستگاه های روباتیک در مکان های ثابتی در کارخانه ها بسته شده اند و در فرآیند ساخت با کمک کامپیوتر، اعمال قابلیت انعطاف، ولی محدودی را انجام می دهند. چنین دستگاهی حداقل شامل یک کامپیوتر برای نظارت بر اعمال و عملکردهای و اسباب انجام دهنده عمل مورد نظر، می باشد. علاوه بر این، ممکن است حسگرها و تجهیزات جانبی یا ابزاری را که فرمان داشته باشد. بعضی از ربات ها، ماشین های مکانیکی نسبتاً ساده ای هستند که کارهای اختصاصی مانند جوشکاری و یا رنگ افشانی را انجام می دهند. که سایر سیستم های پیچیده تر که به طور همزمان چند کار انجام می دهند، از دستگاه های حسی، برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای کنترل کارشان نیاز دارند.

حسگرهای یک ربات ممکن است بازخورد حسی ارائه دهند، طوری که بتوانند اجسام را برداشته و بدون آسیب زدن، در جای مناسب قرار دهند. ربات دیگری ممکن است دارای نوعی دید باشد.، که عیوب کالاهای ساخته شده را تشخیص دهد. بعضی از ربات های مورد استفاده در ساخت مدارهای الکترونیکی، پس از مکان یابی دیداری علامت های تثبیت مکان بر روی برد، می توانند اجزا بسیار کوچک را در جای مناسب قرار دهند. ساده ترین شکل ربات های سیار، برای رساندن نامه در ساختمان های اداری یا جمع آوری و رساندن قطعات در ساخت، دنبال کردن مسیر یک کابل قرار گرفته در زیر خاک یا یک مسیر رنگ شده که هرگاه حسگرهایشان در مسیر، یا فردی را پیدا کنند متوقف می شوند. رباتهای بسیار پیچیده تر در محیط های نامعین تر مانند معادن استفاده می شود.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 11387 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 68

حجم فایل:1,881 کیلوبایت

 قیمت: 35,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 68 صفحه، قابل ویرایش.