تحقیق مطالعه محيط كار در مراكز توليدي و صنعتي، محيط كار و انسان بهره ور

دسته بندي : مدیریت » مدیریت بهره وری
دانلود تحقیق با موضوع مطالعه محيط كار در مراكز توليدي و صنعتي، محيط كار و انسان بهره ور،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
موضوع محيط كار در سازمان ها يا مراكز توليدي و صنعتي، از موضوعات مهمي است كه پيوسته در نشست ها و مقالات مطرح و بر اهميت و چگونگي ايجاد محيطي مناسب و كارا براي نيروهاي انساني تاكيد مي شود. مي دانيم كه يك محيط خوب، مي تواند بر رشد ارزش هاي پرسنل، افزايش توان و بهره وري آنان اثرگذار باشد. به همين دليل علم مديريت انساني يا ارگونومي براي رهبران و مديران سازمان هاي بزرگ از اهميت بالايي برخوردار شده است.

امروز با پيچيده تر شدن ساختار و عملكرد سازمان ها، سازماندهي محيط كار و ايجاد محيطي آرام و بهره ور در سازمان ها يا كارخانه ها طوري كه منجر به فعال شدن بيشتر نيروي انساني، شادابي آن ها، حذف خطرات احتمالي، افزايش كيفيت در كار و كالا، كاهش افسردگي ها، رشد توليد، رشد خدمات مثبت و در نهايت دستيابي به بهره وري مورد نظر شود، از دغدغه هاي مديران اجرايي و سرپرستان سازمان ها يا مراكز توليدي است.

نتايج حاصل از مطالعات مربوط به نيروهاي انساني، نشان مي دهد كه توسعه نيروهاي انساني بهره ور به طور مستقيم در دستيابي به بسياري از اهداف سازماني نقش بسزايي دارد.

كاهش هزينه ها، رسيدن به پيشرفت هاي اقتصادي، رقابت بيشتر، فروش، خدمات موثر به مشتريان، همگي اهداف و نتايج مثبتي هستند كه براثر ايجاد فضا و محيط هاي بسيار مناسب و سالم به دست مي آيند. اين كه اين فضا و محيط در سازماني دولتي باشد يا خصوصي و يا فضاي باز باشد يا بسته، مهم نيست. 

آن چه اهميت دارد ايجاد خشنودي و رضايتمندي در نيروي انساني است تا بتواند با روحيه اي شاد و احساس امنيت در شغل خود به فكر يا تلاش در انجام هرچه بهتر وظايف خود بپردازد و نتايج ارزنده اي را نصيب سازمان خود كند.

آيا ساماندهي فضا و محيط كار براي نيروي انساني مي تواند در رشد خلاقيت ها و خلق فرايندها و محصولات با كيفيت موثر باشد؟ نقش مديران و سرپرستان در ساماندهي محيط كار مناسب و مثبت براي نيروي انساني چقدر است؟ مديريت سازمان ها با ساده انگاري مشكلات كاركنان خود و بي توجهي به نيازهاي آن ها، چقدر در افزايش خطاهاي شغلي آن ها و برهم خوردن محيط كار در سازمان ها يا كارخانه هايشان نقش دارند؟ اين ها پرسش هاي مهمي هستند كه پيوستـه در مباحث مربوط به مديريت منابع انساني مطرح مي شود. 

آنچــه كه اين گزارش ويژه در پي آن است معرفي ويژگي هاي يك محيط كار مناسب چه از نظر فيزيكي و چه رواني براي كاركنان است و اين كه چگونه مي توان فرهنگ ساماندهي محيط و فضاهاي كار را در مديران، سرپرستان و كاركنان رشد و توسعه داد. به همين دليل پرسش هاي خود را با برخي از صاحبنظراني كه درباره روش هاي كاربردي ساماندهي محيط كار مطالعات و تحقيقاتي انجام داده اند، مطرح كرده و در قالب مصاحبه نظريات آن ها را جويا شديم كه باهم مي خوانيم ...
دسته بندی: مدیریت » مدیریت بهره وری

تعداد مشاهده: 12777 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:62 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.