تحقیق رایانه در آموزش و پرورش

دسته بندي : علوم انسانی » علوم تربیتی
دانلود تحقیق با موضوع رایانه در آموزش و پرورش،
در قالب Word و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
بخشی از مزایای استفاده از تکنولوژی اطلاعات در آموزش و پرورش
افزایش سرعت انتقال یادگیری و بازدهی
افزایش دقت یادگیری
کاهش اندازه فیزیکی مخازن اطلاعات
جلوگیری از اعمال نظرهای سلیقه‌ای معلمان
ایجاد امکان کار تمام وقت
کاهش هزینه‌های آموزش و پرورش
جامعه اطلاعاتی
مزایای جامعه اطلاعاتی
مزایا و فرصت‌های ناشی از توسعه IT
محدودیت‌های ناشی از توسعه IT
توصیه‌ها و راهکارها
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
رایانه در آموزش و پرورش

مقدمه
با پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی، امروز جامعه و کشور ما نیازمند آموزش مهارت‌هایی است که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوری به پیش برود.

با پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی، امروز جامعه و کشور ما نیازمند آموزش مهارت‌هایی است که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوری به پیش برود. هدف باید پرورش انسان‌های خلاق با بهره مندی از آخرین اطلاعات و یافته‌های علمی در تمامی زمینه‌های اجتماعی، فنی، فرهنگی و... از طریق فناوری اطلاعات IT باشد. امروز داشتن اطلاعات قدرت است (Information is power) پس هر کسی سریع‌تر و بهتر بتواند داده‌ها را گردآوری و پردازش نماید رسیدن به قله‌های رشد و تعالی را بهتر و سریع‌تر خواهد پیمود. دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های جامعه باید مسلح به سلاح و فرهنگ نرم افزاری باشند تا بتوانند در توسعه اجتماعی اقتصادی کشور قدم‌های مستحکمی را بردارند.

در قرن بیستم رادیو و تلویزیون و تلفن و برخی دیگر از وسایل مهمترین عوامل انتقال اطلاعات بودند، ولی اینک با ورود رایانه و اینترنت و شبکه‌های الکترونیکی محدودیت‌های زمانی و مکانی آموزش از پیش پای فراگیران علم و دانش برداشته شده است.

فناوری اطلاعات به عنوان یک رویکرد نوین، در نقش مکمل نظام آموزشی بهبود کیفیت تدریس تنوع بخشیدن به شیوه‌های تدریس انتقال دانش با استفاده از فناوری چند رسانه‌ای فراهم ساختن آموزش مستمر و خودکار آموزش مادام العمر و آموزش همیشه در دسترس کوتاه نمودن زمان آموزش کوتاه کردن دوره تحصیل توجه به استعدادهای فردی انفرادی کردن آموزش و مقابله با مشکلات آموزش جمعی عمل می‌کند.
دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 13685 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:41 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.