تحقیق حقوق زن در اسلام

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقیق با موضوع حقوق زن در اسلام،
در قالب word و در 32 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
1-1 تعریف لغوی
2-1 تعریف اصطلاحی
1-2-1 در اصطلاح فقه
2-2-1 در اصطلاح حقوق
2- تعریف حقوق و اقسام آن
1-2 تعریف حقوق
2-2 اقسام حقوق
1-2-2 حقوق مالی
2-2-2 حقوق غیر مالی
فصل نخست: اصول حاکم بر حقوق مالی زن    
گفتار اول: اصل استقلال مالی و اهلیت تملک زن
1-1 مالکیت و استقلال مالی زن در غرب
2-1 مالکیت و استقلال مالی زن در کنوانسیون
3-1 تطبیق و بررسی
2- اصل و قاعده در خصوص مالکیت اموال زوجین
3- حق اشتغال و تحصیل درآمد
اشتغال زنان در قوانین جمهوری اسلامی ایران
پیشنهادها
منابع


مقدمه مقاله:
در طول هزاران سال زن جایگاهی بی ثبات در تاریخ داشته است. از زمان حوا تا ملکه سبا، از دوران بروندا تا ژاندارک وازکریستین دوبنرلین تاکلت، در تمامی عرصه های خلاقیت های ادبی و هنری، اندیشه ی فلسفی، علوم یا فعالیت سیاسی، کمتر زنی توانسته است در طول قرنها به اوج شهرت دست یابد.

در جهان تعداد زنان با مردان تقریباً مساوی است و گاهی بیشتر. با این وجود، عزت و شهرت تقریبا همیشه در تیول مردان بوده است. ژان راستا در کتابش می نویسد: «ماده دیگر کاملا ماده نیست و نر هم کاملا نر نیست، فقط ماده بیشتر خاصیت زنانگی دارد و نر بیشتر ماهیت مردانگی.» مع هذا، واقعیت زن بودن سبب محدودیت حقوق و آزادی هایی شده است که به بازی گرفته شد. در سال 1862، آبراهام لینکلن در دومین پیام سالانه خود به کنگره آمریکا تاکید کرد که «ما اعطای آزادی به برندگان آزادی انسان های آزاد را تضمین کرده ایم.»

پیروزی آزادی و شناخت و احترام به حقوق افراد، هیچ یک بدون دردسر نیست: غلبه بر استبداد همواره مبارزه را می طلبد. انقلاب های جهان به بهای جان انسان های بی شماری تمام شده است که برای دست یازی به آزادی به پا خواسته­اند. در این میان مردها جامعه با کمک و پشتیبانی زنان مبارزه کرده اند. تاریخ حقوق بشر بستری دائم علیه سلطه انسان های دیگر است. رهایی قوم یهود از یوغ بردگی فراعنه به وسیله موسی، انقلاب فرانسه با دانتون و رو بسپیر، انقلاب 1917 روسیه به رهبری لین وتروتسکی، همه نشانگر فرصتهای تاریخی بسیاری است که داغ خون و اشک را بر پیشانی دارند و حماسه طولانی انسان هایی است که در جستجوی آزادی اند. انسان در پی تحقق بخشیدن و جاودانه ساختن پیروزی گرانبهایی بوده که با تحریر شکوهمندانه منشور یا اعلامیه حقوق بشر در برابر خودکامگی به دست آورد. مشارکت زنان در این رویداد بزرگ تارخی غیرقابل انکار است: ظلم رنجی مشترک است برای تمامی انسان ها که مردان و زنان متحد با یکدیگر با آن به مبارزه پرداخته اند. معذالک در لحظه های بهره برداری از موفقیتی که این گونه دشوار حاصل شده، اکثر اوقات زنان را به حاشیه رانده اند. گهگاه زنان دریافتند که آنان را از افتخارات پیروزی که در آن سهیم بوده اند نصیبی نیست و از دریافت پاداش طبیعی برای شرکتشان در این رهایی بخشی محروم مانده اند...
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 16131 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:29 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل