تحقیق اهداف اجتماعي تربيت در نهج البلاغه

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع اهداف اجتماعي تربيت در نهج البلاغه،
در قالب word و در 410 صفحه، قابل ویرایش.


چکیده تحقیق:
در اين تحقيق، به بررسي ديدگاه هاي امام علي (ع) در مورد تربيت اجتماعي پرداخته ايم و اهداف اين تحقيق شناخت و معرفي ديدگاه هاي امام علي(ع) در مورد تربيت اجتماعي و جمع آوري نظرات، توصيه ها و سيره عمل آن حضرت درباره تربيت اجتماعي مي باشد. تحقيق بر اين نظر بود که به اين سوال کلي پاسخ دهد که:

1) جامعه تا چه اندازه نسبت به مسائل تربيتي نهج البلاغه به طور اعم وتا چه اندازه نسبت به اهداف اجتماعي تربيت در نهج البلاغه به طور اخص آشنايي دارد؟
2) با توجه به ديدگاه امام علي(ع) اصول و روش هاي تربيت اجتماعي کدام است؟

در اين تحقيق از روش توصيفي- تحليلي استفاده شده و با استفاده از فيش برداري از اسناد و مدارک و گردآوري اطلاعات موردنياز، به اين امر اقدام کرده ايم. در رابطه با تربيت اجتماعي اصول و روش هايي را با توجه به ديدگاه امام علي (ع) استخراج نموده ايم که از اين قرار است: ارزش اخلاقي اجتماعي زيستن، اصل عدالت اجتماعي، اصل عدم استرحام و ذلت ناپذيري، اصل عدم انظلام و ستم ناپذيري، اصل کرامت و تکريم در روابط اجتماعي، اصل شورا، اصل امربه معروف و نهي از منکر، اصل زهد، اصل قناعت، اصل کفاف.

در ادامه با عنايت به توصيه ها و احاديث از امام علي (ع) فرضيه هاي تحقيق که در قالب اصول و روش هاي تربيت اجتماعي بيان شده بودند را اثبات نموده و در پايان به بيان پيشنهادات پرداخته ايم.
دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 11968 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 410

حجم فایل:229 کیلوبایت

 قیمت: 80,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل