تحقیق نقش تئوری ها در برنامه درسی

دسته بندي : مدیریت » مدیریت آموزش
دانلود تحقیق با موضوع نقش تئوری ها در برنامه درسی،
در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
مفهوم تئوري
تئوري در علوم
تئوري در فلسفه
تئوري در رياضيات
تئوري در مسائل روزمره
رابطه تئوريك و عمل
مفهوم تئوري برنامه درسي
تئوري هاي برنامه درسي
ديدگاه متالوژي آيزنر
ديدگاه تناسب (ارتباط) شخصي
سازگاري اجتماعي و بازسازي اجتماعي
برنامه درسي به مثابه تكنولوژي
متاتئوري هونكي
تئوري پردازي ساختاري
تئوري پردازي موضوعي
فهرست منابع


مقدمه تحقیق:
در بسياري از حوزه هاي معرف بشري، تلاش هاي علمي به دو شاخه دانش نظري و دانش عملي تقسيم شده است. بدين ترتيب متخصصان بسياري در يك حوزه علمي، بررسي هاي نظري را دنبال مي كنند و قلمرو و مرزهاي دانش را در آن حوزه توسعه مي دهند و برخي ديگر بر اساس اين چشم اندارهاي جديد، كاربردهاي عملي را براي بهبود پيشرفت مورد آزمون قرار مي دهند. 

در رشته برنامه ريزي درسي، ميان متخصصان آن، در خصوص تئوري هاي برنامه درسي نوعي منازعه و كشمكش وجود دارد. برخي منتقدان بر اين باورند كه تلاش هاي برنامه درسي و متخصصان اين رشته بيشتر معطوف به عمل و يا مسائلي است كه در مدارس و مراكز آموزشي اتفاق مي افتد اين گرايش به سوي عمل و گشودن گره هاي عملياتي مانع از آن شده است كه چشم اندازهاي تئوريك به قدر كافي مورد نقد و بررسي  و ارزيابي قرار گيرد. بنابراين برنامه ريزي درسي رشته اي عمل زده است و راه منطقي در اين گيرد و دار توجه بيش از پيش به مقوله هاي تئوريزه كردن برنامه درسي و ابعاد آن است.

در مقابل اين عده برخي ديگر بر اين باورند كه بسياري از مباحث تعليم و تربيت بيش از حد تئوريزه شده است متخصصان مختلف بر اساس موقعيت هاي خاص و در چهارچوب شرايط معين اجتماعي، نظريات گوناگوني ارائه كرده اند در حاليكه كاربري عملي آن ها در برخي موارد به اثبات نرسيده است از اين نقطه نظر ادبيات برنامه درسي مملو از نظريات و ديدگاه هاي معارض درباره ي مفاهيم و پديده هاي برنامه ي درسي است كه در بسياري از موارد با آن چه كه در كلاسهاي درس و بطور كلي صحنه واقعي عمل مي گذارد بسيار فاصله دارد.

در اين جا مقصود آن است كه برداشت ها و نقطه نظرات گوناگون در مبحث تئوري ها در برنامه ريزي درسي را نشان بدهيم. حقيقت امر آن است كه برنامه ي درسي پديده اي است زنده. زنده بودن برنامه درسي بدان معناست كه همانند برخي از قلمروها، نمي توان آن را به عنوان رخداد تلقي نمود. به هنگام بودن پديده برنامه درسي و تاثيرگذاري آن از تحولات گوناگون سياسي، اقتصادي و فرهنگي جامعه باعث مي شود كه داراي تاثير و تاثر متقابل با محيط خود باشد.
دسته بندی: مدیریت » مدیریت آموزش

تعداد مشاهده: 13051 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:29 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل