تحقیق قوه قهريه در حقوق بين الملل

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقیق با موضوع قوه قهريه در حقوق بين الملل،
در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه تحقیق:
قوه قاهره يا فورس ماژور، يكي از مسائلي است كه در قراردادهاي بين المللي مطرح بوده و در اغلب اين گونه قراردادها شرطي راجع به آن ديده مي شود. حتي در زمينه مسئوليت خارج از قرارداد هم ممكن است براي معافيت و برائت متعهد از مسئوليت، به قوه قاهره استناد شود. در دعاوي ايران و آمريكا نيز هر دو طرف دعوي ممكن است جهت سلب مسئوليت از خود، به قوه قاهره استناد كنند و از اين جهت، مسئله دقيق و حساس است.

در اين بررسي نخست به بحث از تعريف قوه قاهره مي پردازيم (بخش اول)؛ سپس شرايط و آثار آن را بر طبق قواعد عمومي مطالعه مي كنيم (بخش دوم)؛ آن گاه مواردي از فورس ماژور مانند انقلاب، اعتصاب و منع قانوني را ممكن است در دعاوي بين ايران و آمريكا مورد استناد واقع شود، بررسي مي نماييم (بخش سوم)؛ و بالاخره از قوه قاهره در قراردادهاي بازرگاني بين المللي سخن مي گوييم (بخش چهارم).

در اين بررسي، هم حقوق داخلي و هم حقوق بين الملل مودر مطالعه قرارخواهند گرفت. در مطالعه حقوق داخلي بيشتر به حقوق فرانسه و آمريكا مراجعه خواهد شد. به حقوق فرانسه بدان جهت كه اصطلاح فورس ماژور از كد ناپلئون گرفته شده و حقوق فرانسه در واقع بنيانگذار تئوري فورس ماژور و نيز الهام بخش قانون مدني ايران در مواد راجع به قوه قاهره بوده است، و به حقوق آمريكا از آن رو كه دربرخي از دعاوي مطروحه در ديوان داوري ايران و آمريكا (لاهه)، طبق توافق طرفين قرارداد، حقوق ايالات متحده حاكم است كه آگاهي از آن لازم و سودمند مي باشد .
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 11255 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:25 کیلوبایت

 قیمت: 16,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.