تحقیق دعاوي كيفري تصرف عدواني ورود به ملك ديگري

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقیق با موضوع دعاوي كيفري تصرف عدواني ورود به ملك ديگري،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.
 

چكيده تحقیق:
جرم تصرف عدواني به رغم اهميتي كه دارد و بسياري از دعاوي كيفري را در دادسراها و دادگاه ها به خود اختصاص داده است، اما در كتاب ها و مقالات حقوقي به ندرت مورد بحث قرار گرفته است و اين در حالي است كه مواد قانوني مربوط به آن در قوانين مختلف و از جمله در قانون مجازات اسلامي ابهام هاي زيادي دارد و نيازمند تجزيه و تحليل مي باشد. كساني كه در عمل ، به عنوان قاضي يا وكيل با اين موضوع دست و پنجه نرم مي كنند، به خوبي اين مطلب را درمي يابند و رويه قضايي هم كاملاً گوياي اين سخن است. 

با توجه به اين نياز، يكي از مباحث مربوط به جرم تصرف عدواني و ورود به ملك ديگري كه همان تفكيك ميان مصاديق آن با توجه به سابقه تاريخي و تجزيه و تحليل مواد قانوني مي باشد، در تحقیق حاضر مورد بحث قرار گرفته است تا شايد گامي هرچند كوتاه در حل مشكلات پيرامون اين موضوع برداشته شود.

امروز نظر مشهور در بين حقوق دانان آن است كه در دعواي تصرف عدواني، فقط به سابقه تصرف شاكي و لحوق تصرفات متهم توجه مي شود و مالكيت يا عدم مالكيت طرفين دعوا هيچ نقشي ندارد. زيرا فلسفه جرم انگاري تصرف عدواني برقراري نظم در جامعه است و احترام به تصرفات اشخاص، اين نظم را برقرار مي سازد. اما اين ديدگاه با واقعيت ها و مواد قانوني سازگاري ندارد كه در اين تحقیق هم سعي شده است با عنايت به همه جوانب به اين موضوع پرداخته شود.
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 10572 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:15 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.