مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک زندگی

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک زندگی،
در قالب word و در 28 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
سبک زندگی ابتدا در نوشته های ماکس وبر (1920-1864 weber) به کار رفت. این جامعه شناس، سبک زندگی را در معنای جمعی آن که در واقع شبیه خرده فرهنگ بود، به کار برد. از دیدگاه وی سبک زندگی که از آموزش و پرورش افراد ناشی می شود، منبع تحول اقشار اجتماعی به خصوص در حیطه حرفه ای است. علاوه بر این سبک خاص زندگی افراد یک گروه تحت تاثیر پایگاه گروهی آن ها است و به وسیله آن حفظ می شود.

ماکس وبر، سبک زندگی را به عنوان شاخص گروه های منزلت و علل انسجام گروهی آن ها مطرح کرد. او با این که جایگاه مستقلی برای سبک زندگی قائل شد و آن را قابل تقلیل به موقعیت طبقاتی افراد ندانست، اما تحلیل خود را از این پیشتر نبرد. فولکریت ویلکن (1987) نیز سبک زندگی را در معنای وبر به کار برده است و آن را پدیده ای جمعی می نامد. اما ویلکن که از سبک زندگی مدرن تحت عنوان سبک زندگی عصبی و سبک زندگی مادی گرا یاد می کند، معتقد است که عصر مدرن سبک زندگی خاص خویش را گسترش داده است و این انسان است که باید استقلال شخصیت خود را به دست آورد و بر این سبک زندگی غلبه نماید وی یادآور می شود که مشکلات عصبی یک تلاش ابتدایی و شکست خورده برای غلبه بر سبک زندگی مدرن است.

آنتونی گیدنز که یکی از طرفداران ظهور مدرنیته متاخر است، معتقد است که ویژگی خاص مدرنیته، پویایی جهان شمول و تغییر زیاد رسوم سنتی است. مدرنیته سبب می شود که افراد از انتخاب های سنتی رها شده و رودرروی تنوع غامضی از انتخاب ها قرار گیرد. در این میان امنیت هستی شناختی فرد آسیب می بیند ...
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 13497 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 298

حجم فایل:121 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 28 صفحه، قابل ویرایش.