پاورپوینت بررسی پایانه مسافربری جنوب تهران

دسته بندي : مهندسی » شهرسازی
دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی پایانه مسافربری جنوب تهران،
در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

پیشینه و تاریخچه
موقعیت جغرافیایی
خدمات و امکانات رفاهی
تحلیل سایت
حوضه بندی کلی بنا
دسترسی به ترمینال
حمل و نقل برون شهری
حوضه بندی درون ترمینال
انبار
تعاونی
خدمات
مدیریت و بخش اداری
دسترسی ها و فضاهای خدماتی اطراف
نحوه ورود و خروج اتوبوس ها
محاسن سایت
معایب داخلی


قسمتی از متن پاورپوینت:
پايانه مسافري جنوب كه بيشتر مردم آن را با نام ترمينال جنوب مي‌شناسند، جزئي از سيستم حمل‌ و نقل برون‌شهري كشور است كه سرگذشت جالبي دارد. در گذشته با ورود و توسعه وسايل نقليه موتوري بخصوص اتوبوس براي ارتباطات بين‌شهري، هرگونه خدمات توسط گاراژهاي وابسته به بنگاه‌هاي مسافربري انجام مي‌شد و هر كس قصد سفر داشت، بايد سري به اين گاراژها مي‌زد و بليت مي‌گرفت.

گاراژ كلمه‌اي فرانسوي و به معناي جاي سرپوشيده يا دربسته براي پارك كردن خودرو و وسايل نقليه است و معناي لغوي آن به معناي ايستادن است. پيش از اين،  گاراژها در مركز شهر و در امتداد محور خيابان‌هايي كه به جاده ارتباطي شهر با خارج از آن مي‌رسيد، مستقر شده بودند. بيشتر گاراژهاي آن زمان در خيابان‌هاي ناصرخسرو، مولوي، باب همايون و سرگرد سخائي مستقر بودند و نام‌هايي ازجمله اتوعدل، تي‌بي‌تي، ميهن‌تور، ايران و... از نام‌هاي آشنا و پرخاطره نسل قديم به شمار مي‌رود.کانسپت مجموعه تاج پادشاهی است و تاثیر آن بر روی پلان وکارکرد مجموعه محسوس است. 

افزايش جمعيت كشور، تراكم جمعيت در بافت شهري، به وجود آمدن ترافيك و رشد سفرهاي بين‌شهري، همچنين تغيير و تحول در نحوه ارائه خدمات مسافربري، در سال 1353، به ساخت اولين ترمينال تهران يعني ترمينال جنوب از طرف شهرداري تهران منجر مي‌شود. سرانجام پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با تصويب قانون ترمينال‌ها توسط شوراي انقلاب، شهرداري تهران تصميم مي‌گيرد سازمان پايانه‌هاي مسافربري را تاسيس كند ...
دسته بندی: مهندسی » شهرسازی

تعداد مشاهده: 9153 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:1,644 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش.