تحقیق معماری قاجار پهلوی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع معماری قاجار پهلوی،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

معماری قاجار پهلوی
شروع دوره پهلوی (دوره رضاخانی)
معماری سبک ملی
سر در باغ ملی
تصاویر میدان انقلاب
در دوره رضا شاه
دیوارهای باربر
پهلوی اول
میدان حسن آباد
دوره قاجار
شهرسازی و معماری در دوره پهلوی اول
معماری صنعتی
معماری دوره پهلوی اول در فضای کارخانه


چکیده مقاله:
معماری ایران از اواخر دوره قاجار و شروع دوره پهلوی دچار هرج و مرج و آشفتگی شد. در این دوران، ما شاهد احداث هم زمان ساختمان هایی هستیم که هر کدام بیانگر یکی از مکاتب فکری دوره هایی مشخص از تاریخ ایران هستند.

کاخ مرمر به تقلید از معماری سنتی و عمارت شهربانی کل کشور به تقلید از تخت جمشید و ساختمان های بلدیه (شهرداری) و پست خانه به شمال و جنوب میدان امام (سپه) به تقلید از معماری نئوکلاسیک فرانسه ساخته شدند.

در این دوره تلاش می شد که پیوندی بین سه طیف فکری به وجود آید: ساختماهای وزارت امور خارجه، اداره پست، صندوق پس انداز بانک ملی را در واقع می توان به عنوان نمونه این گونه ساختمان های التقاطی نام برد. این گرایش های متفاوت و بعضاً متضاد در معماری این دوره ناشی از اختلاف در گرایش های سیاسی و ایدوئولوژیک این عصر از تاریخ ایران است که ریشه در  جریان های عقیدتی- سیاسی اواخر دوره قاجار و اوایل دوران پهلوی دارد. جریان های مذکور را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

گروه اول، سنت گرایان، که اساس تفکر سیاسی و بینش دینی آن ها هماهنگی دین با سیاست و  احیاء و توسعه سنت های هزار ساله جامعه ایرانی بود. پرچمداران این نهضت در آن برهه از زمان شیخ فضل الله نوری بود و بعد از ایشان سید حین مدرس ادامه دهنده راه وی گشت ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 14173 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:147 کیلوبایت

 قیمت: 14,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل