دانلود کارآموزی مجموعه ورزشي شهيد شيرودي

دسته بندي : علوم انسانی » تربیت بدنی

سایت مشابه :7

گزارش کارآموزی در مجموعه ورزشي شهيد شيرودي(سالن اختصاصي بدمينتون)

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

فهرست مطالب

 

عنوان

 

مقدمه............................................................................................................... 4

 

گزارش كار آموزي......................................................................................... 7

 

تاريخچه بدمينتون در ايران............................................................................. 8

 

زدن ضربه هاي بالاي سر با پرش جفت....................................................... 11

 

زدن ضربه ها از سمت راست انتهاي زمين با پرش جفت براي بازيکنان راست دست..15

 

چرا قوانين بازي بدمينتون به خصوص امتياز گرفتن به صورت رالي درآمد؟ 17

 

جايگاه بدمينتون قاره آسيا در المپيك............................................................. 18

 

بازي بدمينتون چند گيم دارد و در هر گيم چه امتيازي تمام مي شود.......... 21

 

نحوه زدن سويس و دريافت آن در بازي يك نفره........................................ 21

 

نحوه زدن سرويس دو نفره و ارزش و امتياز گيري آن .............................. 23

 

تصوير سازي و سرعت يادگيري................................................................... 26

 

خلاصه مطالب................................................................................................ 30

 

طرح درسي..................................................................................................... 32

 

منابع............................................................................................................... 44    

 

 

 

مقدمه

 

اصل ورزش را از يونان دانسته اند که به منظور چابکي بدن و ايجاد قوت انجام مي يافت و پاروزني، بوکس، کشتي، شنا، شمشيرزني، تيراندازي، اسکي و ورزش هايي چون بيس بال، سافت بال و بسکتبال و انواع فوتبال و چوگان بازي، واليبال ، گلف ، انواع تنيس، شنا، پرتاب وزنه و ... جزو ورزش محسوب مي شوند.

 

اولين ملتي که ژيمناستيک را بنيان و آن را نام نهاده اند، يونانيان قديم مي باشند، که ابتدا اصول ورزش در يونان خيلي خشن و ناصحيح بود و اولين نتيجه از ورزش را بزرگ نمودن عضلات بدن مي دانستند. بعدها ورزش در يونان به شکل ريسمان بازي جان بازي درآمد و براي آن اهميت زيادي قايل بودند و عمل کنندگان آن را آکروبات مي ناميدند و اين نوع حرکات را آکروباتيک مي گفتند. به محل هايي که در آن جا ورزش مي نمودند، ژيمنازيوم گفته مي شد، که مهم ترين آن ها يکي ليسه و ديگري آکادمي نام داشت و چون مردم در آن محل ها لخت ورزش مي کردند، کلمه ژيمناز از کلمه گيمنوس که به معناي لختي است گرفته و به آن محل ها نام نهادند و بعداً به عموم ورزش هاي بدني نيز ژيمناستيک نام گذاشته شد.

 

مورخ مشهور، ويل دورانت مي نويسد: آن (مدينه فاضله بچه ها) فنون خانه داري را به دختران و فنون شکار و جنگ را به پسران مي آموختند و به پسران آموزش مي دادند که چگونه شکار کنند و ماهي بگيرند و شنا کنند و همچنين شخم زدن کشت زارها، دام گستري، دامپروري و نشانه روي با تير و نيزه را مي آموختند، تا در جمع مخاطرات زندگي توان محافظت و حراست از خويش را دارا باشند.

 

اما اگر بيش تر در مساله دقت کنيم، در خواهيم يافت تعليم و تربيت در حقيقت با پيدايش و سکنا گزيدن بشر در روز زمين آغاز شده است. خاک و سنگ و کوه و تپه و دريا و جنگل و جويبار و ديگر مظاهر طبيعت و نيز خود زندگي و نيازهاي آن. نخستين کتاب هاي درسي نوع بشر بوده اند.

 

از قديم ترين روزگاران و حتي پيش از پيدايش خط، نياز به تأمين خوراک و پوشاک از راه شکار حيوانات و احتياج به کسب توانايي براي مقابله با خطرهاي طبيعي و دشمنان گوناگون، جوامع کهن بشري را واداشته بود که به امر تربيت بدني، به عنوان يکي از مهم ترين امور زندگي توجه نمايند و اين حقيقت را دريابند که قدرت، استقامت، مهارت و سرعت را که در زندگي انسان ها از اهميتي برخوردار است، مي توان با بهره گيري از تمرين ها و فعاليت هاي جسماني تا حد قابل ملاحظه اي تقويت کرد.

 

قتي دولت ها و حکومت ها تشکيل و تاسيس شدند، رهبران آن ها متوجه شدند که براي حفظ يا گسترش مرزهاي خود، نيازمند بازوان توانايي هستند که در جنگ ها بتوانند پيروزي را براي آن ها به ارمغان آورند؛ ويل دورانت در اين باره مي نويسد:

 

از ضروريات دولت ها و تاکيد بر روي حفظ نيروي جسماني، پيروزمندي در جنگ هايي بوده است که متکي بر قدرت بدني و نيرومندي جسماني بوده است، و نيرومندي و مهارت بدني، حاصل نخواهد شد، مگر در ورزش هايي که در بازي هاي المپيک مقرر گرديده است.

 

تاريخچه بدمينتون در ايران

 

با ورود کارشناسان نفتي انگليس به ايران بدمينتون به کشور ما راه يافت البته اين شروع منحصراً در مناطق نفت خيز جنوب و براي پر کردن اوقات فراغت کارشناسان بود که در نهايت کارمندان ايراني شرکت نفت هم در اين رهگذر به اين ورزش علاقه مند شدند. اين رشته ورزشي پس از خروج کارشناسان به دست فراموشي سپرده شد تا اينکه ميزباني بازيهاي آسيايي را در سال 1353(1974) تقبل نمودند، چون رشته بدمينتون يکي از رشته هاي اين بازيها بود. در اين راستا سازمان تربيت بدني در سال 1351 فدراسيون بدمينتون را تاسيس نمود.

 

از آنجايي که اين رشته ورزشي در ايران هنوز ناشناخته و نوپا بود مسئولين امر جهت راه اندازي و شروع صحيح اين رشته از کشور هندوستان مربي صاحب نامي به نام ديپوگوش را به همکاري دعوت کردند.

 

وي در مدت پنج سال اقامت در ايران به کار آموزش و تعليم بدمينتون اشتغال داشت. اولين مسابقه غير رسمي اين رشته ورزشي در سال 1351 بين تيمهاي تهران و خوزستان بر گزار شد که تهران پيروز ميدان اين ديدار بود. در سال 1352 اولين مسابقات قهرماني کشور به صورت رسمي در تهران با شرکت 24 تيم برگزار شد و نهايت عناوين قهرماني را به ترتيب : تهران، خوزستان و اصفهان کسب نمودند.

 

تيم ملي بدمينتون ايران در سال 1353(1974) براي اولين بار در بازيهاي آسيايي تهران شرکت و بين 13 تيم شرکت کننده به مقام هشتم دست يافت. اولين رئيس فدراسيون بدمينتون ايران در سال 1351 آقاي امير نويدي بود که تا سال 1356 در اين سمت انجام وظيفه نمود. از سال 1356 تا 1358 اين رشته ورزشي توسط کميته بدمينتون اداره مي شد و در سال 1358 فدراسيون بدمينتون دوباره تأسس شد و اعضاء آن بصورت انتخابي مشخص شدند، عبارت بودند از آقايان اسماعيل کدخدا زاده، منوچهر ياوري، مرتضي مداحي، داريوش فروغي، غلامحسين يزدان پناه، محمد شاه حسيني و حسن خودي (نماينده سازمان تربيت بدني).

 

در سال 1360 مسئولين فدراسيون مجدداً از طرف رئيس سازمان تربيت بدني منصوب شدند و اين روند تاکنون ادامه داشته و روساي فدراسيون به شرح زير بوده است:

 

1360 منوچهر ياوري،3/1361 رضا حمزه لو،5/1363 محمد حسن عالميف 6/1365 غلامحسين نوريان، 1368 تا به حال مهدي کرباسيان.

 

هر سال مسابقات قهرماني کشور به صورت تيمي و انفرادي (يک نفره و دونفره) در رده هاي مختلف سني (خردسالان- نوجوانان- جوانان- بزرگسالان و پيشکسوتان) برگزار مي گردد.

 

مسابقات باشگاهي (باشگاههاي دسته يک و برتر به صورت ليگ و باشگاههاي دسته دو به صورت متمرکز) هر سال برگزار مي گردد.

 

مسابقات قهرماني دانشگاهها، موسسات آموزش عالي دانشگاههاي آزاد اسلامي و اوپن نيز برگزار مي گردد. در سال 1366 اولين دوره مسابقات بين المللي شهداي هفتم تير در تهران برگزار شد. از سال 1369 مسابقات بين المللي بدمينتون دهه مبارکه فجر که جزء تقويم ورزشي فدراسيون جهاني بدمينتون مي باشد هر ساله برگزار مي گردد. در سال 1370 اولين دوره مسابقات جوانان آسيا در ايران (زنجان) برگزار شد و تيم دونفره ايران مقام سوم را کسب نمودند. در سال 1376 اولين دوره مسابقات بدمينتون غرب آسيا در تهران برگزار گرديد که تمام مقامها از آن بازيکنان جمهوري اسلامي ايران بود.

 

اولين مسئول کميته داوران فدراسيون بدمينتون : آقاي محمد شاه حسيني و از سال 1381 تا بحال آقاي ابوالفضل مهاجر بختياري مي باشد.

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.

(فایل قابل ویرایش است )

تعداد صفحات : 57

دسته بندی: علوم انسانی » تربیت بدنی

تعداد مشاهده: 17364 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 57

حجم فایل:706 کیلوبایت

 قیمت: 22,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل