تحقيق پست مدرنيسم

دسته بندي : علوم انسانی » مطالعات هنر
Post Modern
اصطلاحي که براي پست مدرن در نظر گرفته شد و انتخاب آن در دهه 80 سبک خاصي برگشت که نه تنها عقايد و ايده هاي اصلي بلکه تئوريها و نظريه هاي مختلف طراحان سراسر دنيا را نيز در بر گرفت .
در معماري پست مدرن اين اصطلاح بطور رسمي و موثر ف مدرنيسم خالص را رد مي کند از نئوکلاسيک حمايت کرده به توصيف آن مي پردازد .
عمومي ترين تفسير اين اصطلاح براي اهداف هر گونه طراحي است . و پيروان آن را هنر مندان معاصري تشکيل مي دهند که طرفداران سر سخت باهاوس نيستند و سبکهايي از جمله ، نئودادا ، نئواکسپر سيونيست ، پانک ، پاسيفيک و مدرن را قبول دارند .
پست مدرن مانند «آرت دکو» که آخرين سبک بين المللي مطرح است ، تاريخ هنر و تکنولوژي جديد را با تمايل به سمت تزئينات در هم آميخته تا از نظر تجاري نيز مورد قبول عامه باشد . ارتباط مکاتب گوناگون در اين سبک کلي ، ويژگيهاي تصوير آن است ، نه فلسفي بودن آن و اين ويژگي ها عبارتند از اشکال هندسي زنده اي که شناور بودن آن را نشان مي دهد .
خطهاي دندانه اي (زيگزاک ، لايه هاي متعدد و تصاوير قطعه قطعه ، هماهنگي هاي دلپذير و تکنيکهاي نقاشي از جمله پاستل و تأکيدات بر تاريخ هنر و طراحي از خصوصيات آن است . پست مدرن تا قبل از اين که بر روي آن ، اين اسم گذاشته شود ، وجود داشته ، در اواخر دهه 50 و 60 يک نوع پست مدرن ناقص در آرت نوا ، آرت دکو و آثار آنها ديده شده حتي قبل از آن هم در سال 1947.م مجموعه آثار گرافيکي با اشکال هندسي در رنگهاي زنده به صورت کلاژ و سه بعدي ديده شده .
«اتورسوت ساس»طراحي که مجموعه آثارش اين گونه بوده از جمله همين هنرمندان است .
او در سال 1980 .م به اين نتيجه رسيد که نمي تواند محيط شهري را بهتر کند . در نتيجه تصميم گرفت که خانه را که آخرين قلمرو آزادي بشر است مجدداً طراحي کند . آنهم يک طراحي با مبلمان پارچه هايي با رنگهاي زنده و فضاهايي شبيه کارتونهاي مصور و شاد .


فهرست مطالب
عنوان صفحه
پست مدرن (پسامدرن) 2
پست مدرنيسم 15
پست مدرنيسم‌ها 21
مباحثي در فرهنگ روشنفکرانه و عوامانه (هنر تجسمي) 43
دسته بندی: علوم انسانی » مطالعات هنر

تعداد مشاهده: 12230 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 77

حجم فایل:1,562 کیلوبایت

 قیمت: 43,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل